Jeśli dopiero przymierzasz się do zamówienia swoich pierwszych toreb papierowych lub planujesz zmianę dotychczasowego dostawcy opakowań, to na pewno istotnym kryterium jest dla Ciebie cena ich wykonania. To zupełnie zrozumiałe: przedsiębiorca musi dbać o zyskowność biznesu, czego elementem jest ograniczanie kosztów. Pamiętaj jednak, że cena toreb papierowych nie powinna być najważniejszym wyznacznikiem. Zwłaszcza, że zawsze z czegoś wynika. Z czego konkretnie? Sprawdź, co ma główny wpływ na cenę zamawianych przez Ciebie toreb z papieru.
Renoma producenta
Nie trzeba specjalnie ukrywać faktu, że marka producenta toreb papierowych ma duży wpływ na cenę oferowanych przez niego produktów. Ta zasada sprawdza się w dosłownie każdej branży. Wybierając torby od znanego producenta płacisz „ekstra” za to, że gwarantuje on bardzo wysoką jakość opakowań, zweryfikowaną przez powszechnie znane marki. Przykładem może być tutaj jeden z największych i najbardziej cenionych producentów toreb papierowych w Polsce – Ecosac. Z toreb tej firmy korzystają takie marki, jak CCC, Gino Rossi, Empik, Reserved, Ryłko, Wojas czy Vistula.
Jakość wykonania
Torba jak torba? Nie do końca. Na rynku opakowań obowiązuje dokładnie takie samo kryterium, jak w innych branżach: cena mówi wiele o jakości. Wybierając najtańsze torby papierowe nie możesz się spodziewać, że otrzymasz produkty dobrej klasy, które będą budzić pozytywne skojarzenia u klientów i stanowić atrakcyjny nośnik elementów identyfikacji wizualnej Twojej marki. Dlatego pamiętaj, że cena torby papierowej zawsze będzie ściśle związana z jej jakością, czyli np. gramaturą zastosowanego papieru, wymiarowością, rodzajem użytego uchwytu etc.
Rodzaj papieru
Przed chwilą wspomnieliśmy o tym, że papier zastosowany do produkcji toreb papierowych ma kluczowy wpływ na cenę końcowego produktu. Nie chodzi tutaj jednak wyłącznie o gramaturę, ale także o pochodzenie papieru. Czołowi producenci, jak wspomniana wcześniej firma Ecosac, sięgają po papier ekologiczny – oznacza to, że został on wyprodukowany z poszanowaniem zasad ochrony środowiska, pochodzi z pewnego, legalnego źródła.
Choć może się to wydawać mało istotne z punktu widzenia końcowego użytkownika torby, to nie zapominajmy, że kwestie ekologiczne mają dziś wpływ na decyzje zakupowe ponad 70 proc. konsumentów. Trudno jest to zbagatelizować myśląc o popularyzacji własnej marki biznesowej i zwiększeniu jej zyskowności, również poprzez opakowania pełniące funkcję marketingową.
Solidność
Torby papierowe coraz częściej zastępują popularne foliówki. Są masowo wykorzystywane w sklepach odzieżowych, obuwniczych, salonach jubilerskich czy księgarniach, ale nierzadko kupujemy je też przy kasach w dyskontach i hipermarketach. Prowadzi to do prostego wniosku: torba papierowa, którą sprzedawca udostępnia klientowi, musi być solidna.
Można sobie łatwo wyobrazić wizerunkowe konsekwencje dla marki, której klient niosąc zakupy do samochodu nagle usłyszał dźwięk rozrywanej torebki i zobaczył swoje produkty na ziemi. Chcąc zmniejszyć ryzyko takich sytuacji warto od razu postawić na solidne torby papierowe, czyli na pewno nie na te najtańsze.
Rozmiar
Oczywistym kryterium wpływającym na cenę toreb papierowych jest rozmiar opakowania. Jeśli oferujesz w swoim sklepie czy innym punkcie handlowym szeroki wachlarz produktów, to prawdopodobnie będziesz potrzebować toreb w co najmniej kilku wariantach wymiarowych. Pamiętaj, że zawsze lepiej jest zaoferować klientowi nieco za dużą niż za małą torbę, dzięki czemu nie trzeba będzie „upychać” w niej produktów i ryzykować jej rozerwania.
Wiesz już, czym należy się kierować przy analizie opłacalności zakupu ekologicznych opakowań. Korzystną cenę toreb papierowych zaoferuje Ci Ecosac, a z aktualną ofertą tego producenta możesz się zapoznać w jego oficjalnym sklepie internetowym, w którym znajdziesz torby papierowe w najpopularniejszych wariantach wymiarowych, dostępne od ręki.