Właściciele sklepów odzieżowych stanowią jedną z największych grup odbiorców toreb papierowych. Wykorzystuje się je w handlu stacjonarnym od lat, klienci je polubili, a na pewno się do nich przyzwyczaili. Otrzymanie torby foliowej w sklepie dbającym o swoją markę jest dziś wielką rzadkością – obecnie rządzą te z papieru. Dlaczego? Ponieważ są ekologiczne, dużo bardziej estetyczne, a przy tym o wiele lepiej pasują do wizerunku marki lifestyle’owej czy premium, kreowanego przez wiele brandów odzieżowych. Jeśli właśnie przymierzasz się do zakupu papierowych toreb na zakupy do Twojego sklepu, to w naszym poradniku znajdziesz kilka wskazówek ułatwiających wybór.
Zwróć uwagę na jakość wykonania
Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że torby papierowe niczym się od siebie nie różnią. To po prostu opakowanie wykonane z papieru, ewentualnie ozdobionego elementami graficznymi i z dodatkowym uchwytem. Jak w wielu dziedzinach życia także tutaj sprawdza się jednak zasada, że diabeł tkwi w szczegółach.
Producenci toreb papierowych bardzo różnie podchodzą do kwestii jakości wykonania, co wynika też z oczekiwań ich klientów. Jeśli zależy Ci na świetnym wykonawstwie, ponieważ budujesz markę z wyższej półki i chcesz, aby świadczył o tym każdy detal, to poszukaj producenta mającego w swoim portfolio czołowych, powszechnie znanych klientów.
Za przykład może posłużyć firma Ecosac z Katowic, która produkuje torby papierowe dla takich marek, jak CCC, DUKA, Empik, Reserved, Ryłko czy Vistula. To najlepiej świadczy o jakości wykonania papierowych toreb na zakupy tego producenta.
Dlaczego jakość wykonania torby papierowej ma aż tak duże znaczenie? Z kilku powodów:
- jakość torby świadczy także o jakości samej marki sklepu,
- dobrze wykonana, wytrzymała torba może posłużyć klientowi dłużej, niż tylko na etapie przenoszenia zakupów ze sklepu do domu,
- wysokojakościowa torba idealnie wpisuje się w kampanię wizerunkową marki sklepu,
- papierowa torba na zakupy, która jest wytrzymała i cechuje się podwyższoną odpornością na uszkodzenia mechaniczne, pozwoli klientowi bezpiecznie przenieść kupione produkty do samochodu i dalej do domu (wyobraź sobie jego reakcję, gdyby torba nagle pękła pod niewielkim ciężarem).
Zamów torby w różnych rozmiarach
Wybierając producenta toreb papierowych koniecznie upewnij się, że może on dostarczyć Ci torby w różnych wariantach wymiarowych. Jest to szczególnie ważne w przypadku zamawiania papierowych toreb na zakupy do sklepu odzieżowego, w którym są oferowane produkty różnej wielkości.
Dlatego powinieneś zamówić do swojego sklepu torby w rozmiarach:
- „xs” – 18x8x21 cm, idealne na przykład na drobne elementy uzupełniające stylizację, jak biżuteria, okulary etc.;
- „xs” – 22x10x28 cm, w zupełności wystarczające do zapakowania w nie np. bielizny czy rękawiczek;
- „s” – 25x11x32 cm, takie torebki świetnie nadają się do pakowania czapek, szalików, t-shirtów;
- „m” – 32x12x40 cm, które będą odpowiednim wyborem do pakowania w nie bluzek, sweterków itp.;
- „m” – 32x17x39 cm, takie torby papierowe na zakupy mogą służyć do pakowania np. spodni;
- „l” – 45x16x48 cm, czyli torby papierowe, które będą wystarczające do zapakowania np. kartonu z butami czy kurtki;
- „xl” – 54x14x44 cm, tak duża torba pomieści np. puchową kurtkę czy kilka par innej odzieży.
Papierowe torby na zakupy? Tylko ekologiczne!
Ważnym kryterium wyboru papierowej torby na zakupy jest to, z jakiego materiału została ona faktycznie wykonana. Papier papierowi nierówny. Skup się na tych torbach, które są produkowane z papieru typu eko kraft lub kraft biały. To ekologiczny, w 100% biodegradowalny materiał, który jest przyjazny środowisku naturalnemu, wytrzymały oraz dobrze się prezentuje.
Ekologiczność torby ma duży wpływ na postrzeganie marki sklepu przez klienta. Jeśli np. oferujesz eko ubrania czy w swoich działaniach marketingowych podkreślasz zaangażowanie marki w ograniczenie negatywnych zmian klimatycznych, to zachowaj w tym konsekwencję. Papierowa torba na zakupy wykonana z ekologicznego papieru oraz – co równie ważne – oznakowana przy pomocy ekologicznych farb, doskonale wpisuje się w takie działania marek.