Tradycyjne formy kontaktu wciąż mają się nieźle, szczególnie w świecie biznesu, gdzie uchodzą za bardziej eleganckie i po prostu adekwatne do sytuacji. Mamy na myśli przede wszystkim korespondowanie z kontrahentami za pośrednictwem fizycznych nośników. Większość firm nadal wysyła papierowe faktury, oferty, foldery czy różnego rodzaju kartki okolicznościowe, chcąc w ten sposób podtrzymać relację z klientem, partnerem biznesowym etc. Czy wiesz, że jednym z najlepszych opakowań dla takich listów są koperty ekologiczne? W naszym artykule wyjaśniamy, czym takie koperty właściwie są oraz kiedy i dlaczego warto z nich korzystać.
Co to jest koperta ekologiczna?
Ekologiczna koperta znacząco różni się od tej zwykłej (dostępnej na przykład na poczcie) już samym wyglądem. Takie koperty mają szary kolor, co jest efektem zastosowania papieru typu kraft eko szary. Jest to materiał w 100% biodegradowalny, który po zużyciu nie stanowi obciążenia dla naszej planety i może być ponownie przetworzony do dalszej produkcji opakowań papierowych.
Pokażemy to na przykładzie kopert ekologicznych oferowanych przez czołowego producenta opakowań z papieru – Ecosac. Marka dostarcza swoim klientom eko koperty wykonane z papieru kraft eko szary objętego certyfikatem FSC przyznawanym przez Radę ds. Zrównoważonej Gospodarki Leśnej. Potwierdza to, że drewno do produkcji papieru zostało pozyskane w sposób zgodny z najwyższymi standardami kontroli przepływu surowców z lasów, a więc bez strat dla środowiska.
Czy ekologiczne koperty rzeczywiście sprawdzają się w biznesie?
Wielu przedsiębiorców może mieć co do tego wątpliwości, zwłaszcza oceniając koperty pod względem czysto estetycznym. Rzeczywiście, szary kolor i specyficzna faktura nie budzą jednoznacznych skojarzeń z elegancją, a tym bardziej prestiżem. W takiej kopercie raczej nie spodziewamy się znaleźć zaproszenia na uroczystą galę biznesową.
Z drugiej jednak strony zastanówmy się: jak często przekazujemy klientom właśnie takie zaproszenia, a jak często faktury, umowy do podpisu, materiały marketingowe? Właśnie. Przewaga tych drugich jest ogromna, a idealną formę opakowania dla nich mogą stanowić koperty ekologiczne.
Zalety kopert ekologicznych
Główna zaleta tych kopert została zdradzona już w ich nazwie. Ekologiczny charakter opakowania sprawia, że marka, której logo na nim widnieje, zyskuje na tym wizerunkowo. Praktycznie każda globalna marka na świecie chce być dziś kojarzona z działaniami na rzecz środowiska, na co są przeznaczane gigantyczne środki w ramach kampanii marketingowych. Wielki efekt zależy jednak także od drobnych gestów – takich jak stosowanie ekologicznych kopert.
Klient otrzymujący np. materiały marketingowe czy umowę w takiej kopercie postrzega markę przez pryzmat nie tylko jej zaangażowania w sprawy ochrony środowiska, ale także nowoczesnego, minimalistycznego, schludnego wizerunku, co jest wyraźnym trendem we współczesnym brandingu. Jeśli chcesz, aby klienci właśnie tak kojarzyli Twoją markę, to przejście na koperty ekologiczne powinno być jedną z pierwszych decyzji.
Nie da się również ukryć, że ekologiczne koperty prezentują się całkiem ciekawie, a szary kolor tworzy atrakcyjne tło dla elementów identyfikacji wizualnej marki, takich jak logo, slogan, sygnet etc.
Jak możesz wykorzystać koperty ekologiczne w Twoim biznesie? Chociażby do pakowania w nie umów dla klientów, faktur wysyłanych do kontrahenta, zaproszeń, zestawień, ale też materiałów dla uczestników szkolenia czy konferencji, gości stoiska targowego etc. Zastosowanie eko kopert jest naprawdę szerokie.
Koperty ekologiczne, które na pewno zrobią dobre wrażenie na Twoich kontrahentach, możesz zamówić bezpośrednio w Ecosac, na przykład z poziomu sklepu internetowego producenta (https://ecosac.pl/sklep/). Aktualnie dostępne są koperty o w rozmiarach „S” (30×40 cm) oraz „M” (35×52 cm) wykonanie z papieru eko kraft szary o gramaturze 135 gsm, bez nadruków, a więc przeznaczone do dowolnej personalizacji.