Większość sklepów stacjonarnych udostępnia klientom torby na zakupy – można je kupić przy kasie lub – jak w sklepach wielkopowierzchniowych – znaleźć między regałami. Jeszcze do niedawna standardem było oferowanie torebek foliowych, jednak ten trend na szczęście się zmienił. Pod wpływem wprowadzenia przepisu nakazującego pobieranie wysokich opłat za „foliówki” coraz więcej przedsiębiorców zastępuje je ekologicznymi torbami na zakupy. Jest to bardzo dobry pomysł – i to nie tylko ze względów finansowych.
Podkreślenie ekologicznej świadomości marki
Trudno byłoby dziś znaleźć markę, która jawnie opowiadałaby się za wspieraniem nieekologicznych postaw, technologii czy materiałów. Nawet te działające w branżach mocno eksploatujących zasoby naszej planety robią wszystko, aby tylko zatrzeć złe wrażenie i podkreślić swoje zaangażowanie w ochronę środowiska naturalnego (przykładem mogą być koncerny paliwowe czy producenci energii ze spalania węgla).
Ekologia jest tak ważnym trendem w marketingu, że akcentuje się ją nawet w kontekście tych produktów, które niekoniecznie mają cokolwiek wspólnego z działaniami na rzecz naszej planety. Chyba każdy zetknął się z reklamami ekologicznych samochodów, opon, sprzętu elektronicznego, okien, nie wspominając już o produktach żywnościowych.
Marki mogą podkreślać swoje zaangażowanie w ochronę przyrody na różne sposoby, a jednym z nich jest właśnie zaoferowanie klientom ekologicznych toreb na zakupy. To z pozoru mało istotny gest, który jednak ma silny wymiar symboliczny. Marka, która zrezygnowała z toreb foliowych na rzecz właśnie papierowych w jasny sposób komunikuje swoim klientom, że ekologia jest dla niej ważna i przez nią wspierana, co przekłada się na pozytywne postrzeganie biznesu.
Znacznie lepsza estetyka
Nie da się ukryć, że ekologiczne torby na zakupy prezentują się znacznie lepiej niż „foliówki”. Są eleganckie, o wiele przyjemniejsze w użytkowaniu, a do tego lepiej prezentują elementy identyfikacji wizualnej marki (które na torebce foliowej są słabo widoczne).
Względy estetyczne powinny mieć duże znacznie dla tych przedsiębiorców, którym zależy na wzmacnianiu wizerunku marki – zwłaszcza, jeśli chcą, aby była pozycjonowana na półce premium. Eleganckie torby papierowe z efektownym, uszlachetnionym nadrukiem bardzo w tym pomagają.
Trwałość i solidność
Wbrew obiegowej opinii ekologiczne torby na zakupy wcale nie są mniej praktyczne niż ich foliowe odpowiedniki. Papier użyty do produkcji toreb jest bardzo wytrzymały, a wysoka jakość wykonania oraz zastosowanie solidnego uchwytu gwarantują, że klient bez obaw i komfortowo doniesie kupione produkty do domu.
Mało tego: torby papierowe mogą być wykorzystywane wielokrotnie, na przykład jako alternatywa dla toreb materiałowych. To bardzo korzystny scenariusz, ponieważ im dłużej klient używa torby, tym efektywniej promowany jest wizerunek marki przedsiębiorcy.
Możliwość łatwego dopasowania rozmiaru torby do dominującego asortymentu sklepu
Ekologiczne torby papierowe mają również tę zaletę, że są dostępne w wielu wariantach wymiarowych. Dzięki temu przedsiębiorca może zamówić dokładnie takie torby, do jakich idealnie mieszczą się oferowane przez niego produkty – na przykład biżuteria, odzież, obuwie, książki czy nawet produkty żywnościowe (tutaj stosuje się torby cateringowe).
Poniżej wymieniamy wymiary ekologicznych toreb papierowych dostępne w ofercie jednego z najbardziej renomowanych producentów na polskim rynku, Ecosac:
- „xs” – 18x8x21 cm,
- „xs” – 22x10x28 cm,
- „s” – 25x11x32 cm,
- „m” – 30,5x17x33 cm,
- „m” – 32x12x40 cm,
- „m” – 32x17x39 cm,
- „l” – 40x18x38 cm,
- „l” – 45x16x48 cm,
- „xl” – 50x18x38 cm,
- „xl” – 54x14x44 cm.
Jeśli natomiast chodzi o wspomniane torby cateringowe, to są one dostępne w trzech wariantach wymiarowych:
- 25x15x33 cm,
- 32x17x39 cm,
- 34x20x35 cm.
Ekologiczne torby na zakupy wygodnie zamówisz w sklepie internetowym Ecosac. Są to torby wykonane z papieru typu eko kraft lub kraft biały, czyli w 100% biodegradowalnego, przyjaznego naszej planecie.