Słowo „ekologia” jest dziś na ustach polityków, naukowców, dziennikarzy, ale też wszystkich ludzi, którzy mają świadomość, jak ważne jest zahamowanie procesu degradacji naszej planety. Pomysłów na to jest całe mnóstwo, jednak warto wiedzieć, że wszystko zaczyna się tak naprawdę od zmiany naszych codziennych przyzwyczajeń. Jedna z takich zmian już się dokonuje – używamy coraz mniej torebek foliowych, zastępując je opakowaniami wielorazowymi oraz papierowymi. Ekologiczne opakowanie produktu to oczywistość dla dużej grupy konsumentów, dlatego każdy sprzedawca stacjonarny powinien w nie zainwestować. Kto jeszcze? Tego dowiesz się z naszego artykułu.
Czym dokładnie są ekologiczne opakowania produktów?
Każdy z nas choć raz miał do czynienia z różnego rodzaju ekologicznymi opakowaniami. Po wprowadzeniu w Polsce kilka lat temu odpłatności za torebki foliowe (na przykład te brane przy kasie w sklepie) coraz więcej osób zaczęło inwestować we własne torby na zakupy, chociażby te wykonane z bawełny czy lnu. Są one bardzo praktyczne ze względu na pojemność, po złożeniu zajmują niewiele miejsca (można je nosić w torebce czy wozić w samochodzie), a przy tym posłużą nawet kilka lat.
Wielu sprzedawców zaczęło jednak wprowadzać do swojej stałej oferty także torebki papierowe – pobierając za nie niewielką opłatę lub wręczając je klientom gratis do zakupów. To świadomy ruch, który ma związek z dbaniem o wizerunek marki sklepu. Torebki papierowe prezentują się znacznie lepiej niż te foliowe. Górują nad nimi estetyką, dają większe możliwości w zakresie umieszczenia na nich elementów identyfikacji wizualnej sprzedawcy, a przy tym z uwagi na ekologiczny charakter budzą pozytywne skojarzenia klientów, na czym korzystają również same marki.
Oczywisty wybór dla właściciela sklepu stacjonarnego
Jeśli masz sklep stacjonarny, to dobrze wiesz, że musisz zapewnić klientom opakowania na zakupy – nie wszyscy przecież zabierają ze sobą torby wielorazowe, a już na pewno nie do sklepów odzieżowych, z biżuterią, obuwniczych etc. Dlaczego warto postawić właśnie na torby papierowe? Z kilku powodów, które wymieniamy poniżej:
- są bardzo estetyczne,
- są wytrzymałe, o ile mówimy o torbach dobrej jakości, wykonanych z papieru o odpowiedniej grubości i wyposażonych w solidny uchwyt,
- dobrze korespondują z nowoczesnym, atrakcyjnym wizerunkiem marki sprzedawcy,
- klienci mogą ich używać wielokrotnie, na przykład przy okazji kolejnych zakupów,
- świetnie widać na nich elementy identyfikujące markę sklepu (co stanowi element kampanii reklamowej).
Ekologiczne opakowania przydają się też w szeroko pojętych sytuacjach biznesowych
Warto podkreślić, że ekologiczne opakowania nie są wcale zarezerwowane tylko dla sklepów i sprzedawców B2C. Coraz chętniej sięgają po nie także te firmy, które biorą udział w targach i innych wydarzeniach branżowych. Takie opakowania mogą służyć do umieszczenia w nich gadżetów reklamowych czy materiałów marketingowych i informacyjnych dla klientów.
Poza tym do kategorii ekologicznych opakowań zaliczymy np. eko koperty, wykonane z biodegradowalnego papieru. Takie koperty mogą być mile widziane w procesie korespondencji z klientami biznesowymi.
Gdzie kupisz ekologiczne opakowania?
Najlepiej bezpośrednio od producenta, który zaoferuje Ci nie tylko bardzo dobrą cenę, ale przede wszystkim wysoką jakość wykonania i krótkie terminy realizacji – to ważne, gdy planujesz złożyć duże zamówienie.
Jednym z najbardziej renomowanych producentów ekologicznych opakowań jest Ecosac. Ta firma zaopatruje m.in. w torby papierowe najcenniejsze marki w naszym kraju, jak CCC, DUKA, Wojas, Ryłko czy Vistula, dlatego na pewno choć raz miałeś kontakt z opakowaniami od Ecosac.
Kupując torby papierowe czy inne opakowania ekologiczne od producenta masz pewność, że wybierasz dobrą jakość. Zamówienie możesz złożyć bezpośrednio w Ecosac lub przez oficjalny sklep internetowy firmy, w którym znajdziesz najróżniejsze torebki papierowe czy chociażby ekologiczne koperty.