Torby papierowe sukcesywnie wypierają z rynku popularne foliówki, co akurat jest bardzo pozytywnym trendem. Większość z nas ma świadomość, jak poważnym problemem dla środowiska jest masowa produkcja plastiku, który przecież trafia później na wysypiska (tylko niewielka część jest ponownie przetwarzana), gdzie rozkłada się setki lat. Dobrze jest widzieć, że kolejne firmy, m.in. handlowe, przechodzą na eko torby papierowe. Mają one liczne zalety, a te najważniejsze omawiamy w naszym artykule.
Są ekologiczne
Zaczynamy od najbardziej oczywistej, ale też kluczowej zalety eko toreb papierowych. Takie torby produkuje się najczęściej z papieru typu eko kraft, czyli materiału w 100% biodegradowalnego. Oznacza to, że torebkę można nie tylko ponownie przetworzyć, ale też nawet jeśli trafi ona na wysypisko, to czas jej rozkładu będzie wielokrotnie krótszy w porównaniu z foliówką.
Biorąc pod uwagę, że praktycznie każda marka biznesowa chce być dziś postrzegana przez klientów, jako dbająca o naszą planetę, ograniczająca negatywny wpływ swojej działalności na klimat oraz walcząca ze śladem węglowym, to mamy tutaj do czynienia z bardzo istotną korzyścią wprost wynikającą ze stosowania eko toreb papierowych.
Marki, które korzystają z takich toreb i wręczają je swoim klientom, np. robiącym zakupy w sklepie stacjonarnym, zawsze zyskują na tym wizerunkowo. Mogą wręcz podkreślać świadomość tego wyboru. Przykładowo: nic nie stoi na przeszkodzie, aby marka odzieżowa umieściła na swoich torbach papierowych krótki slogan czy hasztag nawiązujący do postawy ekologicznej. To nie umknie uwadze klientów i bardzo dobrze wpłynie na wizerunek marki.
Są estetyczne
Trudno byłoby znaleźć osobę, która uznałaby, że torebka foliowa podoba jej się bardziej niż ta papierowa. Sam papier jest materiałem budzącym pozytywne skojarzenia – utożsamiamy go z naturą, wysoką jakością, a więc są to jak najbardziej korzystne konotacje dla marek biznesowych.
Estetyka eko toreb papierowych jest bezdyskusyjna, w dodatku nie ma nią aż takiego wpływu graficzna strona torby. Równie dobre wrażenie robi opakowanie w kolorze „eko” (naturalnie szarym), jak i białe czy w dowolnej innej wersji kolorystycznej.
W dodatku eko torby papierowe dają nam szerokie pole do popisu w zakresie umieszczenia na nich elementów identyfikacji wizualnej marki. Najczęściej będzie to oczywiście logotyp, ewentualnie sygnet czy slogan danej marki. Nic natomiast nie stoi na przeszkodzie, aby przygotować znacznie bardziej rozbudowany projekt graficzny, dzięki któremu torba będzie jeszcze efektowniejsza, wyróżni się z tłumu i tym samym pozwoli klientowi lepiej zapamiętać np. markę sklepu, w którym zrobił zakupy.
Są wytrzymałe
Choć podświadomość podpowiada nam, że torba z papieru nie może się charakteryzować trwałością i wytrzymałością, to wszystko tak naprawdę zależy tutaj od jakości jej wykonania. Czołowi producenci eko toreb papierowych przykładają do tego dużą wagę, dzięki czemu ich produkty śmiało mogą być wykorzystywane do pakowania i przenoszenia nawet dość ciężkich przedmiotów.
Idealnym przykładem będą tutaj torby cateringowe, które także wykonuje się z papieru, a które są masowo stosowane w restauracjach, barach, fast foodach czy w firmach świadczących usługi cateringowe. Takie torby, dzięki wzmocnionemu dnu i solidnemu uchwytowi, zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa przenoszonej żywności.
Poza tym zwróćmy uwagę, że w wielu krajach np. zachodniej Europy czy w Stanach Zjednoczonych od lat praktycznie nie oferuje się torebek foliowych w sklepach. Normą są natomiast eko torby papierowe, do których klienci się przyzwyczaili i nie narzekają ani na ich trwałość, ani tym bardziej na użyteczność.
Eko torby papierowe mają więc takie zalety, które doceni każdy przedsiębiorca planujący zakup opakowań na oferowane przez siebie produkty, ale też np. szykujących się do udziału w targach, chcący zorganizować akcję promocyjną z wykorzystaniem gadżetów reklamowych czy szukający efektownego, gustownego opakowania na upominki biznesowe dla najważniejszych klientów.