Torby papierowe z nadrukiem stanowią dziś jeden z podstawowych elementów, w jakie inwestują firmy z takich branż, jak handlowa, e-commerce, produkcyjna, eventowa, gastronomiczna czy lifestyle’owa. Chyba każdemu z nas zdarzyło się choć raz otrzymać taką torebkę, na przykład robiąc zakupy w sklepie odzieżowym czy obuwniczym. Zakres branż, których przedstawiciele mogą, a wręcz powinni korzystać z toreb papierowych z nadrukiem stale się powiększa. To już nie tylko sklepy i restauracje, ale też wszystkie firmy stawiające na sprzedaż bezpośrednią i utrzymywanie bliskich relacji z klientami. W naszym poradniku wymieniamy 5 biznesowych sytuacji, w których takie torby będą przydatne, a wręcz niezbędne.
Targi branżowe
Pomimo zauważalnego w większości branż przeniesienia działań marketingowych do Internetu, nadal nie brakuje firm, które mogą odnieść duże korzyści z udziału w targach. To zawsze bardzo dobra okazja do tego, aby zaprezentować swoją ofertę bezpośrednio, nawiązać bliski kontakt z potencjalnymi klientami, wymienić się wizytówkami czy zaproponować specjalną cenę. Warto korzystać z takich okazji, zwłaszcza, że w Polsce organizuje się sporo tego typu wydarzeń, w tym na europejskim poziomie.
Udział w targach branżowych wymaga jednak zainwestowania zarówno w stoisko firmy, jak i gadżety oraz materiały marketingowe przeznaczone dla klientów. Należy je rozdawać w taki sposób, aby klient mógł wygodnie zabrać je do domu, zapakować do bagażnika w samochodzie etc. Torby papierowe z nadrukiem (prezentującym elementy identyfikacji wizualnej danej marki) idealnie się do tego nadają.
Zewnętrzna akcja marketingowa
Choć można się spotkać z opinią, że marketing bezpośredni jest passe, to w rzeczywistości nadal daje on markom bardzo konkretne korzyści. Nie wszystkie firmy mogą sobie pozwolić na to, aby ograniczyć kontakt z klientem do sfery Internetu. Czasami trzeba – pisząc kolokwialnie – wyjść do klienta i zaprezentować mu ofertę firmy w sposób bezpośredni.
Planując taką akcję, np. rozdawania gadżetów reklamowych w centrum handlowym z okazji Mikołajek, warto wcześniej zadbać o odpowiednią oprawę, której elementem są oczywiście torby papierowe z nadrukiem.
Rozdawanie prezentów świątecznych klientom
Większość firm pod koniec roku inwestuje sporą część swojego budżetu w działania marketingowe skupione wokół obdarowywania najważniejszych klientów, partnerów biznesowych, ale też pracowników świątecznymi upominkami. To zawsze miły gest, który tworzy idealny grunt pod zacieśnienie współpracy w kolejnym roku.
Niezależnie od tego, jak cenny jest prezent biznesowy, należy zadbać o jego odpowiednie opakowanie. Tę funkcję bardzo dobrze spełni firmowa torebka z nadrukiem, przy czym biorąc pod uwagę szczególne okoliczności (święta) warto od razu pomyśleć o zamówieniu torebek ze świątecznymi motywami.
Sprzedaż bezpośrednia
Mamy tutaj na myśli sprzedaż prowadzoną w sklepach stacjonarnych, na przykład odzieżowych, jubilerskich, obuwniczych, papierniczych, ale też spożywczych czy w księgarniach. Wszędzie tam, gdzie sprzedawca ma bezpośredni kontakt z klientem, należy mieć na podorędziu torby papierowe z nadrukiem.
Dlaczego? Ponieważ pełnią one zarówno funkcję użytkową (w końcu to w nie pakujemy przedmioty kupione przez klienta), jak i wizerunkową. Torba nie tylko stanowi nośnik elementów graficznych identyfikujących daną markę, ale także – z uwagi na swój ekologiczny charakter – budzi pozytywne skojarzenia i buduje zaufanie do marki.
Konferencja branżowa
Firmy, które organizują takie konferencje, zawsze chcą zyskać na tym wizerunkowo. Aby było to możliwe trzeba zadbać o nawet drobne detale wpływające na postrzeganie marki przez uczestników wydarzenia. Przygotowane dla nich materiały konferencyjne należy umieścić w estetycznych, stworzonych specjalnie na tę okazję torbach papierowych z nadrukiem. Taki drobiazg ma duży wpływ na kreowanie profesjonalnego charakteru konferencji, a tym samym stojącej za nią marki biznesowej.