Budowanie marki jest długofalowym procesem. Nawet największym brandom świata wiele lat zajęło osiągnięcie międzynarodowej rozpoznawalności i wypracowanie silnej branżowej pozycji. O sukcesie decydują często drobiazgi, które przez wielu przedsiębiorców są bagatelizowane. Dobrym przykładem będą tutaj torby papierowe z logo marki, znajdujące zastosowanie w wielu biznesach – od firm odzieżowych, przez gastronomiczne, aż po biorące udział w targach i innych wydarzeniach marketingowych. Zebraliśmy 5 argumentów uzasadniających tezę, że torby papierowe z logo marki znakomicie wspierają jej wizerunek.
Efektownie prezentują logo marki
Torby papierowe dają szerokie pole do popisu w zakresie zaprezentowania logo czy logotypu marki. Mamy tutaj do dyspozycji sporą powierzchnię do zadrukowania, co pozwala stworzyć atrakcyjny projekt graficzny, doskonale widoczny nie tylko dla klienta, ale też innych osób znajdujących się w jego otoczeniu. Czytelna prezentacja logo w naturalny sposób przekłada się na wzrost rozpoznawalności marki oraz świadomości jej istnienia w grupie konsumenckiej.
Podobnego efektu nie zapewnią żadne inne gadżety z podobnej półki cenowej – na przykład długopisy. Są one przeznaczone do użytku indywidualnego, dlatego wizerunek marki jest wzmacniany wyłącznie w stosunku do obdarowanego klienta. Torby natomiast pozwalają promować markę w dużo szerszym gronie.
Są praktyczne
Ważną cechą toreb papierowych z logo marki jest ich nieprzeciętna funkcjonalność. Można je wykorzystywać zarówno w sklepie stacjonarnym czy internetowym do pakowania zakupionych przez klienta produktów, jak i umieścić w nich materiały konferencyjne, szkoleniowe, targowe etc.
Właśnie dlatego torby papierowe z logo marki sprawdzają się w najróżniejszych sytuacjach biznesowych, stanowiąc bardzo ciekawy i skuteczny element kampanii marketingu bezpośredniego.
Są ekologiczne
To również istotny argument przemawiający za zainwestowaniem w torby papierowe z logo i wykorzystanie ich w działaniach promocyjnych marki. Dbanie o ekologię i podkreślanie swojego zaangażowania w działania zmierzające do ochrony przyrody są tym, z czym chce być kojarzona większość marek na świecie. Taka postawa jest pozytywnie odbierana przez klientów, co pokazują wszystkie badania konsumenckie – w Polsce już 7 na 10 kupujących przyznaje, że chętniej sięgnie po produkt marki, która jest eko.
Z czego wynika ekologiczność toreb papierowych z logo? Można to pokazać na przykładzie producenta takich toreb – firmy Ecosac. Wykorzystuje ona papier typu eko kraft, który jest materiałem w 100% biodegradowalnym. Oznacza to, że zużyta torba może zostać ponownie przetworzona, a jeśli jednak trafi do śmietnika, to nie zanieczyści środowiska naturalnego.
Stanowią mobilny nośnik elementów identyfikacji wizualnej marki
Unikalną zaletą toreb papierowych jest to, że obdarowani nimi klienci mogą łatwo stać się ambasadorami marki – nawet nieświadomie. To bardzo proste: klient na przykład robi zakupy w sklepie stacjonarnym, które są pakowane przez sprzedawcę do torby papierowej z logo marki sklepu. Torba jest bardzo estetycznie wykonana, a umieszczony na niej projekt graficzny doskonale widoczny i atrakcyjny wizualnie.
Klient wychodzi ze sklepu i zanim ostatecznie dotrze do domu spędzi jeszcze trochę czasu w galerii, na ulicy, po drodze mijając mnóstwo innych osób. Jeśli tylko co dziesiąta z nich zwróci uwagę na logo marki umieszczone na torbie, to będziemy mieć do czynienia z zupełnie bezpłatną promocją – może ona przynieść bardzo pożądany efekt w postaci zwiększenia rozpoznawalności marki.
Mogą być używane przez dłuższy czas
Oczywiście dotyczy to wyłącznie tych toreb papierowych, które zostały wykonane z dbałością o jakość oraz z porządnego materiału. W dobie mody na bycie eko coraz więcej osób wykorzystuje torby papierowe otrzymane w sklepie czy na imprezie biznesowej do robienia codziennych zakupów spożywczych. Nie musimy chyba tłumaczyć, że to również przyczynia się do dalszego promowania wizerunku marki.